Bu haftanın incelenmek üzere seçilen tablosu İngiliz ressam George Frederic Watts’ın Umut adlı eseridir. Babası bir piyano tamircisi olan George Frederic Watts, annesini çok genç yaşta kaybetmiş. Piyano tamircisi olan babası, oğluna hayran olduğu ünlü besteci George Frederic Handel’in ismini vermiş.
Umut, İngiliz ressam George Frederic Watts tarafından yapılmış sembolist bir yağlı boya resmidir. Eser, yalnızca tek bir ipi kalmış lir çalan ve kürenin üstünde oturan gözü kapalı bir kadını tasvir eder. Kadın lirden çıkan belli belirsiz müzik sesini duyabilmek için başını yana bükmektedir ama çabaları ümitsizdir; tablonun genel atmosferi umuttan çok üzüntü ve ıssızlığı yansıtmaktadır.
Resim hakkında iki temel yorum var: Birincisi resimdeki kadının umudun tersine ümitsizliği temsil ediyor olması, Umut adı resimdeki ümitsizliğe karşı koyulmuş bir isimdir. İkincisi ise çıplak ayaklı, gözleri bağlı ve parçalanmış tek teli kalmış bir lirden ses çıkarmaya çalışan bir kadını temsil ettiği.
Resmin melankoli hissi, yumuşak fırça darbeleri ve yüzen küreyi saran yarı saydam sis ile zenginleşmektedir. Belli belirsiz gözüken bir yıldız dışında arka plan neredeyse boştur. Geleneksel olarak Umut figürü bir çapa ile tanımlanır ancak Watts daha taze ve daha özgün bir yaklaşım aramaktaydı. Bu nedenle Watts, resmin anlamını belirsiz kılmak için sembolizmi kasten kullanmıştır.
Umut’taki renk kullanımı çok beğenilmesine rağmen sergi sırasında birçok eleştirmen resmi beğenmemişti. Ancak Umut, güzelliği sanatın ana amacı olarak gören ve eserin mesajının belirsizliğiyle ilgilenmeyen Estetik Hareket ile popülerliğini kanıtlamıştır. Eserin, platin baskıda reprodüksiyonları ve daha ucuz karbon baskıları ise yakın zamanda satılmaya başlamıştı.
Tabloyu satın almak isteyenler olduğu için en önemli eserlerini ülkesine bağışlamayı düşünmesine rağmen 1886’nın sonlarında Watts ve yardımcısı Cecil Schott Umut’un ikinci versiyonunu yaptılar. Watts eseri bitirdiği sırada orijinal olanı satmıştı ve kopyasını Güney Kensington Müzesi’ne (şimdiki adı Victoria ve Albert Müzesi) bağışladı. Bu nedenle, ikinci versiyon orijinalinden daha iyi biliniyor. Ressam daha sonra özel satış için en az iki versiyon daha yapmıştır. Resim şu anda Tate Müzesi’nde sergileniyor.