Claude Monet Karlar İçindeki Tren tablosunu 1875’te tamamlamıştır. Eser, Empresyonist sergisinde gösterilmemişti ama Monet’nin doğanın ve teknolojinin birleşmesine olan ilgisini ortaya çıkartmaktadır. Bu nedenle sadece onun için değil aynı kulvardaki sanatçılar içinde tipik bir şeydir. Tren, sürekli değişen gücü ve hızıyla ressama, sanatsal gözlemler için ideal bir motifti.
Bu manzara Monet’in evinin tam karşısında, Argenteuil’deki tren istasyonunda boyanmıştır.
Monet’nin Karlar İçindeki Tren’i diğer eserlerinden biraz farklıdır. Sert bir görüntü elde edebilmek için renkleri karıştırarak bir uyum elde etmiştir. Empresyonizm’ın aksine, bu tablo bir yeri ve olayı açıkça göstermektedir. Anın gerçek durgunluğu mükemmel bir şekilde yakalanmış. Kısa fırça darbeleri, ahşap çit direklerine ve trenden çıkan dumana bir doku kazandırmıştır. Bu kış gününün geçtiği yer ayrıca durgunluğun duygusunu yakalamaya yardımcı olmuştur. Güneş olmaması tabloya zamansızlık, günün herhangi bir saati olabilirmiş gibi bir hava katmıştır. Farklı gri ve açık mavi tonların harmanlanması, gökyüzüne normalde görüleceğinden daha fazla renk algısı katmıştır. Ufuk noktasına doğru, trenin istasyona yaklaştığını işaret eden küçük parlak bir ışık –belki de bir sokak lambası- gözükmektedir.
Kaynakça: http://www.dailyartmagazine.com/claude-monet-train-snow-painting-week/