Berthe Morisot, Fransız İzlenimciliği ile yakından ilişkiliydi ve sekiz grup sergisinin yedisine aktif olarak katılmıştı. Manet, Renoir ve Degas’la yakın ve yaratıcı bağlantılar kurmuş, gündelik yaşamdan türeyen konulara olan ilgilerini paylaşmış ve ışığın etkilerini yakalamıştır.
Morisot olası ve çeşitli manzaraların yanı sıra, manzaralar ve natürmortların içinde yer alan kadın ve çocukları resmetmiştir. Berthe Morisot’un çok iyi bir sanat kökü vardı. Ünlü rokoko ressamı Jean-Honore Fragonard’ın torunu idi.
Bugün sizlere Morisot’un en ünlü başyapıtlarından biri olan “Elbisesi İçinde Kadın”ı göstermek istiyoruz. İzlenimciler için tipik olarak, Morisot özetle modern yaşamın özünü yakalamaya çalıştı. Edgar Degas, Édouard Manet ve Pierre-Auguste Renoir tarafından defalarca araştırılan konu, kadın sanatçıların bu dönemde nadiren araştırdığı konuydu –belki de erotik çağrışımlarından dolayı.
Resim, lavanta, pembe, mavi, beyaz ve gri tonlarının tümünün yer aldığı görsel bir şiir gibidir. Modelin yüzünü görmemizi engelleyen Morisot, aynanın bir kadına karşı uyanık olmanın röntgencilik zevkini ikiye katlamak için bir araç olarak kullanılma kuralını bozmuştur. Morisot’un kadınları genellikle bu şekilde olurlardı –düşündürücü ve narin, dokunuşun hafifliği ile ima edilen.
Kaynakça: http://www.dailyartmagazine.com/berthe-morissot-woman-toilette-painting-week/