Claude Monet, Argenteuil’de Sonbahar Etkileri’ni empresyonist hareketin Paris’in sanat çevrelerinde yükselmeye başladığı 1873’ün sonlarında yaptı. Resmin ana teması Paris banliyölerinin genişleyen bir endüstriyel merkezi olan Argenteuil’in manzarasıdır.
Argenteuil birçok empresyonist için yaygın bir seçimdi çünkü Fransız başkentinden sadece birkaç kilometre uzak olan bu küçük kasaba kürek çekenler ve yatçılıkla uğraşanlar için hafta sonunun uğrak yeriydi. Manzaraya ilk bakışta insan eli değmemiş gibi görünmesine rağmen yakınlaştıkça bir fabrika bacası ve eski bir kilise kulesini görünüyor.
Resim kısa ve hızlı vuruşlarla açık havada muhtemelen Monet’nin Argenteuil’e demirlenmiş olan ‘stüdyo botunda’ resmedilmişti. Ressam kompozisyonunda birden fazla kez çalışmış, resmin sağ tarafına bakarsak hâlâ fırçasının sert ucunu kullanarak resimdeki ağaçlardan kazıdığı katmanları görebiliriz.
Resim; ağaç yapraklarının ve gökyüzünün Seine nehrine yansıdığı, güneşli bir sonbahar gününün ve zamanın seyri için etkili görselliğin canlı renkleriyle dolu. Altın yeşillik ve açık mavi su arasındaki çarpıcı kontrast bize Japon baskılarını, özellikle Hiroshige’nin Kai İlinde Maymun Köprüsü’nü hatırlatabilir. Hiroshige’nin mavi suyunun, altın ve yeşil düzlem tarafından asimetrik bir şekilde çevrelendiği gibi, Monet’nin altın ve yeşil ağaçların arasına yerleştirdiği Seine öyledir. Resim, Londra’da Courtauld Gallery’de sergilenmekte.