Artemisia Gentileschi İtalyan Barok ressamlarının en iyilerindendi. Bu güçlü kadın, hem mitolojiden hem de İncil’den muzdarip olmuş güçlü kadınların resimlerini çizmiştir. Bir dahi aynı zamanda çok meraklı biri olarak kabul edilen Artemisia, ressamlığın sadece erkeklere uygun bir meslek olduğu düşüncelerinden ve ayrıca korkunç bir olaydan sağ kurtulmayı başarmıştır.
Akıl hocası Agostina Tassi tarafından 18 yaşındayken tecavüze uğrayan Artemisia, büyüyen olayın ortasında kalmış ve itibarı mahvolmuştur. Tassi suçlu bulunmuş fakat Artemisia’nın doğruları söylemesi için işkence görmesi emrini veren hakim tarafından serbest kalmıştır. Duruşmadan sonra Artemisia, cesur kadınların tüm o sahnelerini resmetmeye başlamıştır. İşte onlardan bazıları:
Susanna ve Yaşlılar
Bu Artemisia’nın tecavüzden önce yaptığı ilk resimdi. Ayrıca iki Yaşlı tarafından cinsel ilişkiye zorlandığını travmatik bir olay olarak gösteren Susanna konulu birkaç resimden biridir.
Judith ve Holofernes
Bu resim, Judith, Holofernes’in Kafasını Keserken, şiddetin bir gösterimi olduğu için çok ses getirmektedir. Eser İncil’den klasik bir sahneyi tasvir etse de, Gentileschi kendisini ve Agostino Tassi’yi düşünürek çizmiştir. Bu parçanın yapımından bir ay sonra, Artemisia’nın babası Orazio, kızının Floransalı sanatçı Pierantonio Stiattesi ile evlenmesini ayarlamıştır. Kısa bir süre sonra çift beraber Floransa’ya taşınmıştır. Medici ailesinin ve I. Charles’ın himayesinde, başarılı bir saray ressamı olmuştur Artemisia.
Judith ve Hizmetçisi
Burada Judith ve hizmetçisi Abra, Holofernes’i daha yeni öldürmüş, kafasıyla olay yerinden sıvışmaya çalışıyolar. Birçok erkek sanatçı, Judith’i Holofernes’in başı ile zafer kazanmış edasıyla resmetmişlerdir, ama Artemisia Judith’in yüz ifadesindeki tehlike durumunu ve riski yakalamayı seçmiştir.
Jael ve Sisera
Artemisia ayrıca bir kadının başka bir saldırganı öldürdüğü bir İncil hikayesi daha seçmiştir. Sisera, İsraillileri yirmi yıldır yöneten zalim bir Kenanlı savaşçıydı. Şehre yapılan saldırıdan kaçan Sisera, Kenitelilerden Heber’in karısı Jael’in çadırına sığınmıştı. Sisera uyuyakaldığında ise Jael beynine çivi saplamıştır.
Resmi Kinayesi Olarak Otoportre
Resim, kadınların çalışmada azınlıkta oldukları zamandan, nadir bir feminist temayı temsil etmektedir. O zamanlar için sanatın somut örneği olarak kendini betimlemek cesur bir hareketti. Her ne kadar resim bugün Gentileschi’nin diğer daha dramatik ve ham sahneleri tarafından gölgede bırakılsa da, sanatçının sıkıntılı gençlik yıllarını yansıtan bu portre, yapıldığı dönemde çok tartışmalara yol açmıştı.
Kaynakça:http://www.dailyartmagazine.com/artemisia-gentileschi-rape-survivor-revenge/