Varşova’daki Ulusal Müze, Polonya’nın en büyük müzelerinden biridir ve en kapsamlı sanat koleksiyonuna sahiptir. Tüm eserlerinin arasında Józef Simmler’in Barbara Radziwiłł’in Ölümü de vardır. Bu eser Simmler’in en iyi eseri olarak kabul edilmektedir. Polonya Altın Çağı’nın güzelliğini, hassasiyet ve şefkatin yoğunluğu ile çağrıştırmaktadır. Epik boyutlarda bir aşk hikâyesi olan eserde Jozef Simmler, hem tarihi hem de insanlığı ele alıyor.
Józef Simmler’in 1860 yılında yaptığı eser, Polonya’nın kötü şöhretli kraliçesi Barbara Radziwiłł’in ölümünü tasvir etmektedir. Litvanyalı Barbara Radziwiłł mükemmel güzelliğe sahip bir asilzade idi. 1543 yılında Kral Sigismund II. Augustus’un dikkatini çekmiş ve metresi olmayı kabul ederek dört yıllık şaşaalı bir mutluluk yaşamış lakin bu mutluluk kısa sürmüştür.
1547 yılında Kral Augustus ve Barbara Radziwiłł evlenerek büyük bir skandala neden olmuşlardı. Bir Polonya kralının metresi ile evlenmesi ayrıca evleneceği kadının asillerin en düşük tabakasından olması doğru bir protokol değildi. Barbara Radziwiłł, Polonya halkının kralları için umdukları bakire ve yüksek rütbeli bir gelin değildi. Evlilikleri, Polonya için uygunsuz ve onursuz olarak görülmekteydi. Kral Sigismund II. Augustus halkın düşüncelerini göz ardı ederek, eşinin resmi olarak tanınması için annesiyle ve parlamento ile savaştı. Sonunda bu savaşı kazandı ve Barbara Radziwiłł Polonya’nın kraliçesi seçildi ancak beş ay sonra 1551 yılında Kraliçe Barbara öldüğü için bu zafer kısa sürdü.
Barbara Radziwiłł’in Ölümü, 19. yüzyılda çok popüler sanat türü olan tarihi bir tablodur. Tarihi tablolar; büyük felaketler, ünlü ölümler ve meşhur zaferler gibi tarihteki destansı anları yeniden yaratmaya çalışır ancak, Józef Simmler’in Barbara Radziwiłł’in Ölümü eseri tarihi bir tablodan daha fazlasıdır. Derin insani duyguları, aşkı ve kaybı inceleyen bir resimdir.
Kral Sigismund II. Augustus, ölmekte olan eşinin yüzüne sevgi ve üzüntü ile bakmaktadır. Gözleri yaşlardan dolayı ıslak ve alnı kırış kırıştır. Buna karşılık Kraliçe Barbara hareketsiz ve cansızdır. Vücudu aşağıya düşmüş; başı yana doğru, sağ kolu da yataktan aşağıya doğru sarkmıştır. Kraliçe Barbara’nın beyaz sabahlığı, donuk yüzünü ölümcül bir solgunluk ile tamamlamaktadır. Kraliçe’nin hayatının sonu, sandalyenin üzerinde kapalı bir şekilde duran İncil ve yerde duran buhurdanlık ile sembolize edilir. Çünkü resimde kraliçe ölmüştür ve onun saltanatından kalan tek işaret altın ve kakım yatak örtüsüdür.
Józef Simmler eserinde, Kraliçe Barbara’nın ölümünü ve Kral Sigismund II. Augustus’un sessiz tanıklığı sayesinde renkleri ve keskin detayları yakalamıştır. Resimdeki gölgeler, dantel ve farklı kumaşların çizgileri mükemmel bir şekilde işlenmiş. Kasvetli morlar, koyu kırmızılar ve mat menekşeler melankolik sahneye adeta katkıda bulunmuşlar. Parlak beyazlar, gümüş griler ve zengin sarılar da kontrast oluşturup ilgi uyandırmaktadır. Józef Simmler’in Barbara Radziwiłł’in Ölümü eseri, Polonya’nın Altın Çağı’nın trajik bir ânını büyük ustalık ile harika şekilde yansıtmaktadır.